• Kelas Facial
  • di

    Saturday, October 17, 2009

    Kulit Berjerawat - Acne Prone Skin

    Spot Solution
    Clarifying Cleanser
    Pore-Purifying Serum

    KULIT BERJERAWAT

    Kulit berjerawat mempunyai ciri yang sama seperti kulit berminyak iaitu kelenjar minyak terlalu aktif. Faktor hormon ( remaja ) merupakan salah satu punca minyak berlebihan. Jerawat terjadi apabila pori pori yang mengeluarkan minyak berlebihan akan merangsang pembiakan bakteria. Inilah yang menyebabkan jerawat (acne) timbul. Oleh itu, pembersihanyang sempurna amat digalakan. Hormon yang tidak seimbang ketika berlakunya pengaliran haid menyebabkan pertumbuhan jerawat pada bahagian mulut, dagu dan dahi – ini hanya sementara waktu.

    Masalah masalah yang biasa adalah seperti berikut:

    • Blackhead

    • Jerawat

    • Parut

    • Pori pori terbuka

    Penantian sudah berakhir. Mary Kay System For Acne Prone Skin baru melawan akne dengan system 3 langkah yang canggih. Anda mungkin tak percaya betapa dan berkesannya sistem ini bertindak.

    1. Clarifying Cleanser for Acne-Prone Skin RM70
    - Pembersih jernih, ringan ini segera bertukar kepada busa lembut utk membantu menyingkirkan minyak berlebihan. Ia dibilas bersih tanpa meningggalkan sebarang sisa serta memastikan kulit mati di permukaan tidak menyumbat pori. Formula ini menjadikan kulit bersih, segar dan sedia utk langkah yg seterusnya

    2. Spot Solution For for Acne-Prone Skin RM70
    - Formula ini bertujuan mengatasi kecelaan dan membantu mengurangkan kewujudan akne pd masa akan dtg dgn mengelupas kulit dgn lembut. Krim yg amat berkesan ini pantas meresap dan tidak meninggalkan sisa.

    3. Pore-Purifying Serum For for Acne-Prone Skin RM80
    - Serum jernih bak sutera ini membantu mengawal minyak yg mungkin menyebabkan jerawat. Formula yg kuat ini meluncur licin dan pantas terserap utk mengecilkan pori serta mengurangkan kilat muka .


    Apakah Acne?

    Acne ialah pori-pori yang tersumbat iaitu apabila minyak yang terperangkap di dalam pori-pori kulit berterusan mengeluarkan minyak, pori-pori yang tersumbat semakin membesar dan akan berlakulah iritasi.

    Mary Kay Acne Prone Skin bertindak dengan menghalang aktiviti di atas daripada berlaku.

    Produk ini yang mengandungi 2% Salicylic Acids meresap ke dalam pori-pori dan bertindak menghalang lebihan minyak yang terperangkap, membantu menghilangkan jerawat dan mengawal pengeluaran minyak.

    Terdapat 3 set dalam produk ini.

    1.Clarifying Cleanser for Acne-Prone Skin RM70

    2. Spot Solution For Acne-Prone Skin RM70

    3.Pore-Purifying Serum for Acne-Prone Skin RM80

    Kesemua produk mengandungi bahan daripada tumbuhan Canadian Willowherb, Sea heather dan burdock root.

    Produk ini bertindak untuk menghalang daripada tersumbatnya pori-pori dan membantu mengurangkan lebihan minyak.

    Produk ini sesuai untuk mereka yang mengalami jerawat sederhana dan sesuai untuk semua jenis kulit. Sekiranya anda mempunyai jerawat yang kronik, sila dapatkan nasihat dari doktor anda terlebih dahulu atau ambil antibiotik untuk membunuh kuman.

    Jika anda mempunyai Acne,
    dan anda mahukan hasil dari MARY KAY, inilah Produk yang paling tepat.
    Hanya dalam masa 3 hari, kemunculan acne dapat dikurangkan dan diperbaiki.
    (Keputusan keseluruhan diperhati secara menyeluruh terhadap tahap acne semasa kajian secara klinikal yang diuji oleh makmal bebas dibawah perhatian ahli dermatologi.)

    Hasil dan keputusannya selepas 3 hari:-

    • Kulit bertambah sihat
    • Clarifying Cleanser menghilangkan lebihan minyak dan membuatkan kulit rasa bersih
    • Pore Purifying Serum dan Spot Solution menolong mengawal minyak dan kilatan tanpa meninggalkan rasa tegang dan kurang selesa serta mengurangkan benjolan jerawat.

    1 comment:

    1. Salam kak ayu :) sy nk bertanya ni, knpa ek muka sy masih lagi timbul jerawat. sy pakai MK ni since bulan 9, tahun lepas lagi sampai sekarang. Still juga jerawat tu nak tumbuh. terutama bhagian dagu. hmm.. jeles a sy tgk org yg pakai MK ni smooth ja kulit nya. apa patut sy buat?

      ReplyDelete